O NAS

Jedna z pierwszych ekip

Firma Tama Farby Lakiery została założona w 1990 roku przez Tadeusza Wróblewskiego. Głównym przedmiotem działalności była sprzedaż detaliczna i hurtowa farb, lakierów, środków piorących i czyszczących. Faktycznie hurtownia „Tama” jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością istnieje od 1 stycznia 2001 roku. Powstała w wyniku przekształcenia się spółki cywilnej, zgodnie z nowelizacją ustawy Kodeksu Handlowego. Umowa spółki została zawarta pomiędzy trzema wspólnikami. Od momentu powstania firma stale, intensywnie się rozwija, wzrasta i pozyskuje nowych klientów. Obecnie daje zatrudnienie dla ponad 80 pracowników. W ramach wykonywanych obowiązków, mają oni możliwość rozwijać swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych połączonych z wyjazdowymi imprezami integracyjnymi. Co roku z pomocą różnych producentów organizuje takie imprezy, ponieważ przykłada ona dużą wagę do zadowolenia klienta. Kładzie też szczególny nacisk na sposób obsługi klientów w swoich punktach detalicznych.

Dziś hurtownia „Tama” jest już znaną firmą o określonym wizerunku i ugruntowanej pozycji na rynku. Sukcesywnie rozszerza swoją ofertę tak aby dopasować ją do różnych potrzeb klientów. Różnorodność produktów a także promocje skutecznie przyciągają nawet najbardziej wymagających odbiorców. Podmiot gospodarczy samodzielnie ustala zakres działalności, który ściśle określony jest w rejestrze przedsiębiorców i w akcie założycielskim spółki. Aktualnie jest jednym z największych w regionie dystrybutorów farb, lakierów, narzędzi i elektronarzędzi. Zasięg działania przedsiębiorstwa obejmuje województwa: warmińsko-mazurskie , podlaskie i mazowieckie.

„Tama” Sp. z o.o. jako dystrybutor prowadzi głównie sprzedaż hurtową dla grup tzw. podhurtu oraz dla detalu. Większość cen sprzedaży towarów sugerowana jest przez producenta. Nie można w związku z tym narzucać zbyt dużych marż handlowych, pozwalających na pokrycie kosztów i generowanie zysków. W zwiększeniu marży ze sprzedaży duży udział mają rabaty udzielane przez producenta, które można uzyskać jedynie zwiększając obrót towarowy i realizując plany sprzedaży produktów na dany okres czasu, przedstawiane przez każdego z producentów. W roku 2011 firma TAMA połączyła swoje siły z białostocką firmą Benmar.